• Digitálna budúcnosť
  • Súťaže
  • Šifrovanie
  • Hra Život
  • Triedenia
  • Vzdelávanie učiteľov
    • Cielená reklama
    • Negatíva umelej inteligencie
    • Hodnota osobných údajov
identity_logo
Mladý programátor
Aj ty buď IT
 
Preskoč na obsah
  • Digitálna budúcnosť
  • Súťaže
  • Šifrovanie
  • Hra Život
  • Triedenia
  • Vzdelávanie učiteľov
    • Cielená reklama
    • Negatíva umelej inteligencie
    • Hodnota osobných údajov
Home Logo Jazyky používané na vyučovacie účely

Jazyky používané na vyučovacie účely

Logo, Pascal, Robolab, Scratch  prehľad
student>

Prehľad programovacích jazykov, ktoré sa učia na slovenských základných a stredných školách:

 

Robolab

ROBOLAB je vizuálny, ikonický programovací jazyk určený na programovanie robotov zo sady LEGO Mindstorms.

Logo
imagine

Na Slovensku sa využíva vývojové prostredie Comenius Logo. Je určené na výučbu programavania, na rozvoj tvorivosti a schopností na riešenie problémov, pre tvorbu štúdijných programov a hier, a tiež ako prostredie pre spúšťanie logovských programov.

Imagine Logo je nová generácia prostredia a programovacieho jazyka Comenius Logo. Vznikol v roku 2001. Je to kompletne objektový jazyk, ktorý je riadený udalosťami. Podporuje paralné programovanie a tiež má prepracovanú ideu obrázkových tvarov korytnačiek. Má niektoré nové prvky, ktoré sú typické pre programy pod Windows, napr. prekrývajúce sa grafické plochy (ako listy papiera), tlačidlá aj s obrázkami, posuvné lišty, texty, lišty tlačidiel a pod. Nechýbajú ani multimédia , internet a tiež vzájomná spolupráca Imagine-programov v sieti.

Pascal
pascal

Pascal je procedurálny programovací jazyk. Vývojové prostredia, ktoré umožňujú programovať v týchto jazykoch sú napríklad TurboPascal, Borland Pascal, FreePascal, Lazarus a Delphi.

Scratchscratch

Scratch je nový programovací jazyk, v ktorom sa dajú jednoducho vytvárať interaktívne príbehy, hry a animácie, a ktorý ich umožňuje zdielať na webe. Prostredie jazyka má otvorený zdrojový kód a je chránené vlastnou slobodnou licenciou.
Projekty v jazyku Scratch sú tvorené objektami, ktoré sa nazývajú postavy. To ako budú postavy vyzerať, je možné zmeniť tak, že sa im dajú rôzne kostýmy. Postave je možné dať inštrukcie aby sa hýbala, prehrávala hudbu alebo reagovala na iné postavy. Keď je potrebné postave povedať čo má robiť, robí sa to pridaním grafických blokov do zásobníkov, ktoré sa volajú scenáre.

Vtip dňa

Koľko jazykov vieš, toľkokrát si človekom.
  • ...A FILTRUJ PODĽA JAZYKA

  • ...A FILTRUJ PODĽA KATEGÓRIE

Reklama

Kliknutím na reklamu nás podporíte.

Podporte našu prácu

Podporte našu prácu a získajte tým aj vy!

Reklama

  • Kontakt|
  • |
  • Design elements|
Prihlásenie pre redaktorov