Asymetrické šifrovanie

Všeobecný Na šifrovanie a dešifrovanie sa používa dvojica kľúčov - verejný a súkromný. Odosielateľ zašifruje správu verejným kľúčom príjemcu a ten si ju dešifruje svojím súkromným kľúčom.

Dátový typ celé číslo – príklady

C, Pascal, Všeobecný Dátový typ určitej veľkosti je schopný reprezentovať len toľko čísel, koľko mu veľkosť pamäte umožňuje. Pri pokuse pamätať si väčšie číslo dochádza k chybnej aritmetike, alebo ku strate najdbytočných bitov, voláme to pretečenie.

IHRA

Všeobecný IHRA je súťaž v tvorbe počítačových hier. Účastníci (jednotlivci a tímy) tvoria hry, ktoré odovzdajú do určeného termínu a odprezentujú na spoločnom stretnutí. IHRA je určená pre žiakov, študentov, nadšencov aj profesionálnych vývojárov. Súťaž organizuje Ústav informatiky na Prírodovedeckej fakulte UPJŠ v Košiciach.

Dátový typ celé číslo

Všeobecný Pri ukladaní celého čísla do pamäte sa môžeme rozhodnúť, či použijeme 1 byte, 2 byty, 4 byty alebo viac. Čím viac pamäťových bytov použijeme, tým väčšie číslo si môžeme zapamätať. Pomenovanie a definícia typov celočíselných premenných sa môže meniť podľa architektúry a jazyka.

RSA šifra

Všeobecný RSA je asymetrická šifra a je pomenovaná podľa priezvísk jej autorov (Ronald Rivest, Adi Shamir a Leonard Adlemann). Základom algoritmu sú dve veľmi veľké prvočísla.

Triedenie Selection sort

Všeobecný Triedenie Selectin sort funguje na princípe, že nájde v poli najmenší prvok a dá ho na začiatok. Následne pracuje len poľom od druhého miesta po koniec. Preto, že hľadá vždy najmenšie prvky, niekedy sa volá aj Min sort.

Hra Život – úvod

Všeobecný Hra život, po anglicky Game of Life je simulátor vývoja živých buniek v čase. Tieto "živé" systémy sa vyvíjajú rôzne, podľa rozmiestnenia buniek na začiatku.

Hra Život – variácie plochy

Všeobecný Základná hracia plocha je dvojrozmerná čtvorcová mriežka. V teórii môže byť mriežka nekonečná, v praxi sa však nekonečné pole nedá naprogramovať. Pri úpravach hracej plochy môžeme pozorovať, ako sa zmenila dynamika systému.